Najczęściej zadawane pytania

Na co zwracać uwagę podczas konserwacji robota?

Oprócz oczywistych czynności podczas konserwacji, jak czyszczenie szczotki głównej i bocznej z włosów czy opróżnianie zbiornika z kurzu należy pamiętać, by posprzątać z brudu przestrzeń pod zbiornikiem na kurz, usunąć wszelkie kłębki kurzu z robota szczególną uwagę zwracając na moduł nawigacji laserowej LiDAR – by usunąć drobinki kurzu można użyć patyczka kosmetycznego.

Robot po przeprowadzeniu czyszczenia szczotki głównej zaczął bardzo głośno pracować, a stacja bazowa nie opróżnia poprawnie zbiornika na kurz nie zasysając z niego nieczystości.

Najczęstszą przyczyną opisanych problemów jest nieprawidłowe zamontowanie osłony szczotki głównej. Upewnij się, że osłona szczotki została prawidłowo zamontowana.

Czy model Dyad można przechowywać w pozycji poziomej?

Nie. Model Dyad wyposażono zarówno w podstawkę umożliwiającą ustawienie go pod kątem 45 stopni, jak i stację dokującą sugerującą przechowywanie w pozycji pionowej. Przechowywanie go w pozycji poziomej może doprowadzić do zawilgocenia głównych elementów konstrukcyjnych i uszkodzić je, co może wiązać się z utratą gwarancji na produkt.

Czy do wyczyszczenia głowicy szczotki modelu Dyad mogę użyć bieżącej wody?

Nie. Głowica szczotki w modelu Dyad zawiera elementy elektroniczne, kontakt z wilgocią może doprowadzić do jej uszkodzenia i utraty gwarancji na produkt.

Czy robot sprzątający Roborock może posprzątać płynną substancję, jak rozlany sok czy kawa?

Nie. Płyny mogą zostać zassane przez robota i dostając się do głównych elementów konstrukcyjnych uszkodzić je. Przed rozpoczęciem sprzątania należy usunąć płynne substancje ze sprzątanej powierzchni.

Czy do mycia podłóg mogę stosować środki czyszczące / detergenty? Na rynku dostępnych jest wiele środków dedykowanych robotom sprzątającym, sprzedawcy często piszą, że można stosować je również z robotami sprzątającymi Roborock.

Nie. Jedynym środkiem czyszczącym dopuszczonym przez producenta do użytku w robotach sprzątających Roborock jest dostępny w formie wydajnego koncentratu płyn czyszczący powstały we współpracy z marką OMO. Stosowanie innych płynów czyszczących, pomimo zapewnień sprzedawców, może doprowadzić do uszkodzenia układu mopującego i utraty gwarancji na produkt.

Czy w robocie sprzątającym Roborock mogę stosować dostępne na rynku zamienniki filtrów HEPA?

Nie. Zamienniki oryginalnego filtra wykonane są z niskiej jakości materiału, który przepuszcza ogromną ilość drobnych zanieczyszczeń do układu zasysającego kurz do zbiornika, przez co ulega on postępującemu zacieraniu a docelowo uszkodzeniu, co może doprowadzić do utraty gwarancji na produkt. Zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych filtrów marki Roborock.

Czy do mycia podłóg mogę używać bieżącej wody z kranu?

Nie. Istnieje wiele parametrów określających jakość wody, jak poziom jej zakamienienia, ilości składników mineralnych w niej zawartych czy jej odczyn. Stosowanie wody o niewłaściwych parametrach może doprowadzać w robotach sprzątających Roborock,
w najlepszym przypadku do zakamienienia układu mopującego, a w najgorszym do jego uszkodzenia. Zalecamy stosowanie wyłącznie wody demineralizowanej.

Czy mogę rozkręcić robota i wyczyścić jego wnętrze?

Nie. Na śrubach znajdują się plomby gwarancyjne, ich naruszenie jednoznacznie wiąże się z utratą praw wynikających z gwarancji.

Gdzie znajduje się numer seryjny sprzętu?

Numer seryjny sprzętu zawsze zaczyna się od litery „R”. Można go znaleźć na naklejce z kodem kreskowym pod zbiornikiem na kurz oraz na żółtej naklejce znajdującej się na fabrycznym pudełku.

Jak zgłosić sprzęt do serwisu? Co to jest numer RMA?

https://pl.roborock.com/pages/support-repair