Najczęściej zadawane pytania

Na co zwracać uwagę podczas konserwacji robota?

Oprócz oczywistych czynności podczas konserwacji, jak czyszczenie szczotki głównej i bocznej z włosów czy opróżnianie zbiornika z kurzu należy pamiętać, by posprzątać z brudu przestrzeń pod zbiornikiem na kurz, usunąć wszelkie kłębki kurzu z robota szczególną uwagę zwracając na moduł nawigacji laserowej LiDAR – by usunąć drobinki kurzu można użyć patyczka kosmetycznego.

Robot po przeprowadzeniu czyszczenia szczotki głównej zaczął bardzo głośno pracować, a stacja bazowa nie opróżnia poprawnie zbiornika na kurz nie zasysając z niego nieczystości.

Najczęstszą przyczyną opisanych problemów jest nieprawidłowe zamontowanie osłony szczotki głównej. Upewnij się, że osłona szczotki została prawidłowo zamontowana.

Czy model Dyad można przechowywać w pozycji poziomej?

Nie. Model Dyad wyposażono zarówno w podstawkę umożliwiającą ustawienie go pod kątem 45 stopni, jak i stację dokującą sugerującą przechowywanie w pozycji pionowej. Przechowywanie go w pozycji poziomej może doprowadzić do zawilgocenia głównych elementów konstrukcyjnych i uszkodzić je, co może wiązać się z utratą gwarancji na produkt.

Czy do wyczyszczenia głowicy szczotki modelu Dyad mogę użyć bieżącej wody?

Nie. Głowica szczotki w modelu Dyad zawiera elementy elektroniczne, kontakt z wilgocią może doprowadzić do jej uszkodzenia i utraty gwarancji na produkt.

Czy robot sprzątający Roborock może posprzątać płynną substancję, jak rozlany sok czy kawa?

Nie. Płyny mogą zostać zassane przez robota i dostając się do głównych elementów konstrukcyjnych uszkodzić je. Przed rozpoczęciem sprzątania należy usunąć płynne substancje ze sprzątanej powierzchni.

Czy do mycia podłóg mogę stosować środki czyszczące / detergenty? Na rynku dostępnych jest wiele środków dedykowanych robotom sprzątającym, sprzedawcy często piszą, że można stosować je również z robotami sprzątającymi Roborock.

Nie. Jedynym środkiem czyszczącym dopuszczonym przez producenta do użytku w robotach sprzątających Roborock jest dostępny w formie wydajnego koncentratu płyn czyszczący powstały we współpracy z marką OMO. Stosowanie innych płynów czyszczących, pomimo zapewnień sprzedawców, może doprowadzić do uszkodzenia układu mopującego i utraty gwarancji na produkt.

Czy w robocie sprzątającym Roborock mogę stosować dostępne na rynku zamienniki filtrów HEPA?

Nie. Zamienniki oryginalnego filtra wykonane są z niskiej jakości materiału, który przepuszcza ogromną ilość drobnych zanieczyszczeń do układu zasysającego kurz do zbiornika, przez co ulega on postępującemu zacieraniu a docelowo uszkodzeniu, co może doprowadzić do utraty gwarancji na produkt. Zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych filtrów marki Roborock.

Czy do mycia podłóg mogę używać bieżącej wody z kranu?

Nie. Istnieje wiele parametrów określających jakość wody, jak poziom jej zakamienienia, ilości składników mineralnych w niej zawartych czy jej odczyn. Stosowanie wody o niewłaściwych parametrach może doprowadzać w robotach sprzątających Roborock,
w najlepszym przypadku do zakamienienia układu mopującego, a w najgorszym do jego uszkodzenia. Zalecamy stosowanie wyłącznie wody demineralizowanej.

Czy mogę rozkręcić robota i wyczyścić jego wnętrze?

Nie. Na śrubach znajdują się plomby gwarancyjne, ich naruszenie jednoznacznie wiąże się z utratą praw wynikających z gwarancji.

Gdzie znajduje się numer seryjny sprzętu?

Numer seryjny sprzętu zawsze zaczyna się od litery „R”. Można go znaleźć na naklejce z kodem kreskowym pod zbiornikiem na kurz oraz na żółtej naklejce znajdującej się na fabrycznym pudełku.

Jak zgłosić sprzęt do serwisu? Co to jest numer RMA?

Zgłoszenie sprzętu do serwisu odbywa się poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej serwis.jamicon.pl. Po jego wypełnieniu do 48 godzin w dni robocze na adres e-mail podany w zgłoszeniu przesłany zostanie numer RMA, czyli numer naprawy przypisany do zlecenia. Należy umieścić go w widocznym miejscu na paczce i dostarczyć sprzęt do serwisu.